|
Gra Polityczna!!! Gra polityczno-ekonomiczna, polityka, ekonomia, wirtualna polityka, polska, gra on-line, sejm
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aesiru
Domownik
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:41, 08 Paź 2006 Temat postu: Reform Edukacji |
|
|
ponownie zostawiona na 48h do dyskusji...
Reforma Edukacji:
1. Szkoła podstawowa (7 lat, w czym 2 lata przedszkolne i 5 lat za szkole podstawowa). Wprowadza ucznia w podstawy przedmiotów zgrupowanych w odpowiednie bloki. Rozwija i uczy poprzez zabawę. Pomaga wyćwiczyć uczniów do samodzielnego zdobywania informacji i precyzuje ich zainteresowania.
2. Gimnazjum (3 lata). Rozwija poszczególne przedmioty z bloków na osobnych, ale nawiązujących do siebie zajęciach, pomaga rozwijać zainteresowania oraz przystosowuje uczniów do funkcjonowania w społeczeństwie.
3. Liceum (4 lata). Rozwija wybrane przez ucznia przedmioty maturalne, dopełnia wiedze z pozostałych przedmiotów. Uczy jak samodzielnie zdobywać wiedze. Przygotowuje do matury oraz dopełnia wiedze o społeczeństwie.
Po każdym stopniu edukacji odbywa się egzamin ustny i pisemny (po okresie przedszkolnym tylko ustny sprawdzający zainteresowania ucznia). Wynik egzaminu jest wynikiem punktowym z każdego bloku przedmiotowego (w okresie szkoły podstawowej) i z każdego przedmiotu (w gimnazjum). Uczniowie otrzymują zestawy egzaminacyjne i wszelkie informacje pomocnicze przed egzaminem i mogą się do niego przygotowywać. Sam egzamin ma ocenić umiejętność danego ucznia do rozumienia stosowania i adaptacji informacji zdobytych na zajęciach i w materiałach egzaminacyjnych. Ocena z egzaminów przedmiotowych jest w skali od 0 do 100 punktów. Nie ma progu zaliczenia, (ale żeby zaliczyć dany przedmiot należy spełnić wymagania danej placówki).
Wyjątkiem jest matura.
Do matury uczniowie są przygotowywani w czasie zajęć lekcyjnych w gimnazjum i w liceum (7 lat). Z przedmiotów, które interesują danego ucznia, (lecz wszystkie są wymagane by zaliczyć rok szkolny). Matura ma formę ustna i pisemna (z każdego przedmiotu). Cześć pisemna ma sprawdzić umiejętność analizowania, selekcji i interpretowania informacji podanych w arkuszu maturalnym jak i zdobytej w trakcie nauki szkolnej. Część ustna ma sprawdzić umiejętność kojarzenia faktów prowadzenia rozmowy na dany temat oraz przekazywania informacji. Cześć ustna ma formę rozmowy na wybrany przez egzaminatora temat (zawarty w programie nauczania), lecz zdający może poprosić o zmianę tematu (jeden raz). Jeśli temat jest dalej nieodpowiedni dla zdającego egzaminator może dopuścić zdającego do rozmowy na wybrany przez niego temat (zawarty w programie nauczania) lub może umożliwić zdającemu wybranie jednego z dwóch przedstawionych mu tematów. Materiały programowe do matury będą dostarczone kandydata na 4 lata przed matura. Ostateczny termin na deklaracje przedmiotu jest na rok przed matura. Rezygnacja ze zdawania egzaminu maturalnego może nastąpić przed jak i w trakcie egzaminu. Po oddaniu pracy (czy to po rezygnacji czy po upłynięciu czasu na niego przeznaczonego) nie można otrzymać pracy spowrotem ani zdecydować się na rezygnacje z danego przedmiotu.
Przedmioty nauczane w poszczególnych stopniach edukacji.
1. Poziom przedszkolny (2 pierwsze lata szkoły podstawowej)
-przedmioty ogólnorozwojowe (muzyka plastyka technika zajęcia z wychowania fizycznego)
-przedmioty przyrodnicze (biologia z podstawami fizyki i chemii oraz podstawy matematyki)
-przedmioty humanistyczne (język polski z podstawami historii polski język obcy z podstawami historii danego kraju)
O języku decydują opiekunowie ucznia. Jeśli wyrażą chęć możliwe jest zwiększenie ilości nauczanych jeżyków. Średnia ilość godzin to 7 na dobę piec dni w tygodniu.
2. Poziom szkoły podstawowej (5 następnych lat w szkole podstawowej)
-przedmioty ogólnorozwojowe
-przedmioty przyrodnicze
-matematyka
-przedmioty humanistyczne
-zajęcia wychowawcze (pomoc w sprzątaniu budynku szkoły)
Kontynuacja języków z poziomu przedszkolnego, zajęcia wychowawcze maja na celu uświadomić uczniów o wartości pracy (oraz podstawy higieny i prac domowych). Średnia ilość godzin to 8 na dobę.
3. Poziom gimnazjum (3 lata)
-muzyka
-plastyka
-technika
-informatyka
-wychowanie fizyczne
-biologia
-fizyka
-chemia
-geografia
-matematyka
-język polski
-historia polski
-język obcy
-historia świata
-wiedza o społeczeństwie
-podstawy przedsiębiorczości
- zajęcia wychowawcze
Rozdzielenie historii na historie polski i historie świata pozwala sprecyzować uczniów nią zainteresowana w odpowiednich segmentach. Historia świata umiejscawia historie polski w świecie i przedstawia najważniejsze wydarzenia historyczne w nim zachodzące, historia polski przedstawia proces kształtowania się państwa i narodu polskiego. Wiedza o społeczeństwie rozwija podstawy „kręgosłupa moralnego”. Podstawy przedsiębiorczości uczą poprawnej prezencji, umiejętności przemawiania i myślenia przedsiębiorczego. Średnia ilość godzin to 8 na dobę sześć dni w tygodniu, (przy czym zajęcia sobotnie są zajęciami z wychowania fizycznego, wiedzy o społeczeństwie, podstaw przedsiębiorczości oraz są to zajęcia wychowawcze). Pod koniec semestru z każdego przedmiotu jest pisemny egzamin. Informacje o przebiegu nauczania są do wglądu zarówno uczniów jak i nauczycieli i opiekunów.
4. Poziom liceum (4 lata)
-wiedza o kulturze
-informatyka
-wychowanie fizyczne
-biologia
-fizyka
-chemia
-geografia
-matematyka
-język polski
-historia polski
-język obcy
-historia świata
-podstawy filozofii
-etyka i wiedza o społeczeństwie
-podstawy prawa i przedsiębiorczości
- zajęcia wychowawcze
Połączenie plastyki muzyki i techniki w jeden przedmiot rozwija każdą z dziedzin nie tylko o ćwiczenia praktyczne, ale także o wiedze teoretyczna. Rozwiniecie WOS’u i PP dopełnia wiedze z danych dziedzin oraz umożliwia zainteresowanie poszczególnych osób nowymi aspektami. Podstawy filozofii pomagają rozwijać informacje z przedmiotów humanistycznych oraz uczą wolnomyślicielstwa, kreatywności i indywidualności poglądowej. Średnia ilość godzin to 9 na dobę sześć dni w tygodniu (do zajęć gimnazjalnych umiejscowionych w soboty dochodzą podstawy filozofii).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartosiel
Premier
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 15:13, 08 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Po każdym stopniu edukacji odbywa się egzamin ustny i pisemny (po okresie przedszkolnym tylko ustny sprawdzający zainteresowania ucznia)- moim zdaniem jest to zbędne, a państwo musi płacić...
Jeśli temat jest dalej nieodpowiedni dla zdającego egzaminator może dopuścić zdającego do rozmowy na wybrany przez niego temat (zawarty w programie nauczania)- Dlasczego wybrany??? Albo może odpowiadac na ten pierwszy albo na ten drugi, a jesli żaden mu nieodpowiada to może już rozpoczac rozmowę na wybrany temat ale musi być jakaś tego konsekwencja. Np: Zda tylko jesli ten temat opowie dobrze bez większych błędów.
1. Poziom przedszkolny (2 pierwsze lata szkoły podstawowej)
-przedmioty przyrodnicze (biologia z podstawami fizyki i chemii oraz podstawy matematyki)- Dziecko nie rozumie w tym wieku podstaw chemii i fizyki. W tym wieku dziecko dopiero uczy sie dodawać odejmowac czy liczyć w zakresie 10,100. Dla wielu i to jest trudne, a co dopiero mówić o podstawach chemii i fizyki. Jesli chodzi o biologie to zgadzam się. Dziecko może nauczyc się rozróżniać dzrzewo liściaste od iglastego oraz poznać kilka pospolitych kwiatów i drzew albo zwierząt domowch czy polnych albo i lesnych
Średnia ilość godzin to 7 na dobę piec dni w tygodniu- Dla dziecka przedzszkolnego 7 dni na dobe?? Maksymalnie to tylko 4-5 godzin. Wiele dzieci w wieku 8-10 lat nie wytrzymuje az 7 lekcji bo dzieci przestaja myśleć i tylko czekają na koniec lekcji.
Oto moje poprawki:
Nieobowiązkowa matematyka na maturze- wiele polaków nie zna matematyki, a to osłabia ich wyniki na maturze.
Lekcje Gotowania dla dziewczyn w drugiej/pierwszej klasie gimnazjum- aby dziewczyny nauczyły się gotowac. Matki nie mają na to czasu,a tak dla dziewczyn bedzie jakas rozrywka bo gotowanie to przyjemna rzecz.
Lekcje techniki w terenie dla chłopców w szkole podstawowej i gimnazjum- Aby chłopcy nauczyli się w jakiś sposób cos w domu naprawić, a nie byc bezradnymi dziecmi. Rodzice ich tego nie nauczą bo nie mają czasu, a szkoła jest od tego by dziecko przygotować do dorosłego zycia.
Kursy nauki jazdy dla trzecioklasistów ze szkoły ponadgimnazjalnej ( liceum )- Zatrudniono by kierowce do szkoły aby ten nauczył chętnych uczniów nauki jazdy. Uczeń musi dostac pozwolenie od rodziców i minimalnie średnią 4,5 ( uwzgledniana jest średnia roczna z drugiej klasy liceum ). nastepnie może w sobote przyjeżdzać na lekcje nauki jazdy.Egzamin uczen musiałby odbyć w firmie nauki jazdy za opłata. Kierowca który uczył go w liceum wydawałby specjalne oświadczenie iż uczen przejechał ( podac ilosc godzin jazdy ) i, że jest gotowy do egzaminu na prawo jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aesiru
Domownik
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:12, 08 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Państwo nie musi płacić osobno za kartkówki, sprawdziany i wystawianie ocen końcowych ucznia, a te egzaminy pozwalają na szczegółowy przegląd postępów w nauce. Na początku uczniowie i ich rodzice dowiedzą się, w czym ich dzieci się interesują a w czym nie. Pozwoli to rodzica i wychowawca dostosować program nauki w domu do indywidualnych potrzeb. Możliwe te będzie lepsze zorganizowanie klas by wszystkie miały nie losowe zestawienie uczniów, ale ze względu na podobne obszary przedmiotów fakultatywnych (klasy z przedmiotami wiodącymi, fakultety itd.).
Każdy ma ulubione przedmioty i tematy do rozmów. Uczniowie tez. Jeśli uczeń potrafi porozmawiać o wszystkich aspektach danego przedmiotu to naprawdę bardzo dobrze, ale większość osób nie jest aż tak wszechstronna. W ten sposób uczniowie są traktowani według indywidualnych możliwości a nie według jednolitej miarki. Oceni to prawdziwy poziom ich wiedzy a nie poziom „obkucia”.
Od. 1
Dzieci w wieku przedszkolnym często zadają pytanie „dlaczego”. Nie da się wyjaśnić, „dlaczego drzewa rosną” nie opierając się na naukach przyrodniczych. Poza tym w ten sposób dzieci będą mogły od początku poznawać nie tylko „przedmioty na odpowiednim poziomie”, ale wszystkie nauki, które ze sobą współgrają. Będą wiedzieć ze biologia opiera się na chemii i fizyce itd.
Od. 2
Jak sam później zaznaczyłeś. Obecnie rodzice maja bardzo mało czasu. Co sprawia ze nie bardzo mogą pogodzić prace z wychowywaniem dzieci. W ten sposób około 7h dziennie oboje rodziców będzie mogło przeznaczyć na prace. W ten sposób nie będzie trzeba wybierać miedzy rodzicielstwem (urlop macierzyński to inna sprawa) a praca zawodowa (na pół etatu lub nawet na cały). Poza tym te 7h jest przeznaczone na 4 bloki przedmiotowe, które nie maja polegać na zmuszaniu uczniów do nauki, lecz na interesowaniu ich poszczególnymi blokami. Poprzez zabawę prelekcje itd. (w interesujący sposób). Poza tym 7h na dobę to średni czas, jaki dane dziecko będzie dziennie spędzać w szkole. Ale przerwy są w to wliczone. Dzięki temu ze dłużej dane dziecko będzie w szkole lepiej pozna dany materiał, bo nauczyciele będą mogli w bardziej przystępny sposób prowadzić zajęcia.
Co do poprawek:
Od. 1
Skoro matematyka jest taka bolączką polaków to tym bardziej powinna być obowiązkowa (poza tym nie napisałem ze jest obowiązkowa). Matematyka przydaje się w większości dziedzin. Równie dobrze możemy uznać ze język polski jest za trudny i obniża średnią na maturze wiec można z niego na niej zrezygnować. Tu nie chodzi o średnie wyniki na maturze. Tu chodzi o nauczenie danego przedmiotu a egzaminy na studia i tak będą (nie napisałem w tym projekcie, ale w poprzednim było to zaznaczone).
Od. 2 i 3
Żyjemy w demokratycznym państwie, które uznaje równouprawnienie obu płci wiec nie rozumiem, dlaczego partia demokratyczna zgłasza propozycje rozdzielenia i przydzielenia uczniów i uczennic do różnych zajęć „pasujących pod płeć”. Przedmiot technika tak jak obecnie w szkole będzie zarówno uczył napraw domowych i operowania narzędziami jak i podstaw gotowania i dbania o dom (sprzątanie to na zajęciach wychowawczych) i to obie płcie bez różnicy.
0d. 4
Po pierwsze. Zatrudnienie kierowcy do szkoły kosztuje.
Po drugie. Przygotowanie odpowiedniego sprzętu treningowego, sal wykładowych, placu jazdy tez kosztuje. Oczywiście może to być na terenie szkoły jazdy, lecz w takim przypadku nie różni się to zbytnio od normalnego kursu jazdy (zwłaszcza ze i tak pozwolenie rodziców dla osób nieletnich musi być i kurs ten jest płatny).
Po trzecie. Jaki wpływ na umiejętność jazdy samochodem ma średnia ocen?? Zgaduje ze kierowca, który jedzie cicho samochodem jest gorszy od tego, który przy okazji sobie recytuje wiersze Kochanowskiego, albo oblicza w głowie równania matematyczne.
Kurs jazdy samochodem podobnie jak katechezy nie powinny być narzucone do szkół.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartosiel
Premier
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 21:12, 08 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
0d. 4
Po pierwsze. Zatrudnienie kierowcy do szkoły kosztuje- kosztuje ale duzo osób powyżej 4,5 w szkołach licealnych nie ma z powodu zbyt niskiego poziomu nauczania. W Warszawe nie ma nawet szkoły...
Po drugie. Przygotowanie odpowiedniego sprzętu treningowego, sal wykładowych, placu jazdy tez kosztuje- nie widze do nauki jazdy żadnego sprzętu, sal wykładowych czy placu jazdy. Jeśli chodzi o sprzęt to na komputerach w pracownii informatycznej można uczyć się teorii prawa jazdy. Po co sala wykładowa?? W sobote nie ma lekcji i wystaczy zwykła sala w szkole. A jesli chodzi o plac to mozna wykonywac w sobote różne operacje na parkingu i jeździć po mieście
Kurs opłacała by szkoła...
Jaki wpływ na umiejętność jazdy samochodem ma średnia ocen- Chodzi o to że np. uczen który ma złe oceny chce mieć prawko. Musi zdobyc średnią 4,5 by miec to za darmo. Zaczął by się uczyć. Plusów jest dużo np: wyższa średnia klasy,szkoły, podwyższa w nieznacznym stopniu poziom edukacji w polsce.
Uczniów trzeba kusić do nauki, a za to dawac im jakies przywileje bo wtedy beda bardziej chętni do nauki. Przy okazji się naucza i coś otrzymają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aesiru
Domownik
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:42, 08 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Szkoły jazdy tez nie ma. Wiec najpierw trzeb by zbudować takową zatrudnić nauczycieli itd.
Chyba nie czytałeś dokładnie. W szkole podstawowej w sobotę nie ma lekcji. Ale w gimnazjum i liceum już są. Pozwala to rozłożyć materiał na dłuższy okres czasu oraz przygotowuje do pracy, w której jakoś soboty nie zawsze są wolne…
Równie dobrze można powiedzieć żeby trenowali na resorkach, bo to tez oszczędność. Poza tym, po co oszczędzać na tym skoro i tak za wszystko musi płacić szkoła?? I za wynajem nauczyciela i za kurs i za samochód do treningu pewnie tez…
Jakoś w moim umyśle jest kilkadziesiąt ciekawszych i tańszych nagród (poczynając od wycieczek a na nagrodach materialnych kończąc). Jeśli od samego początku w planie tej reformy jest zainteresowanie uczniów nauka to nagrody nie powinny być wskazane. Uczą się dla siebie a nie dla nagród. A kuszenie wywoła tylko więcej zawiści miedzy uczniami itd. dobra atmosfera w szkole tez sporo daje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
whiteman
PC
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: Pon 9:19, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
30xtak dla propopzycji pana ministra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mattan
Urodzony polityk
Dołączył: 23 Cze 2005
Posty: 966
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z okolic Zamościa
|
Wysłany: Pon 16:33, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jest już głosowanie w tej sprawie w sejmie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aesiru
Domownik
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:47, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Właściwie to reforma została już wprowadzona. Czy byłoby możliwe ocenienie jej skuteczności z zaznaczonym najsłabszym ogniwem?? Pomogłoby to ja stale rozwijać i ulepszać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mattan
Urodzony polityk
Dołączył: 23 Cze 2005
Posty: 966
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z okolic Zamościa
|
Wysłany: Pon 17:53, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Nie ma jej ponieważ projekt nie został przegłosowany...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Squal
Nowy user
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:44, 24 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Two grandmas are done in all holes!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|